CBdíly.cz

Součástí skupiny CBAuto

Velký test letních pneumatik

Velký test letních pneumatik
10.03.2021

Německý autoklub ADAC ve spolupráci s rakouským ÖAMTC a švýcarským TCS zveřejnil výsledky testů letních pneumatik pro rok 2021 v těch nejžádanějších rozměrech 205/55 R16 a 225/50 R17.

Při testech se hodnotí jízdní schopnosti pneumatik na suchu a mokru, další body jsou rozdělovány za hlučnost, vliv na spotřebu paliva a opotřebení pneumatik, tedy kilometrový proběh. Každá oblast má pak v celkovém hodnocení svoje jasně daná procenta. Čtyřicet procent je za chování na mokru, dvacet procent je za jízdní vlastnosti na suchu, dalších dvacet za opotřebení a hlučnost a vliv na spotřebu mají deset procent v celkovém hodnocení.

 

Ale pozor, výsledek není tak jasný, jak by se mohlo zdát, tedy že by šlo o čistě aritmetický průměr. Jakmile totiž pneumatika v jednom z hlavních kritérií (tedy v chování na suchu a mokru) neuspěje, tedy dostane horší známku než 2,5, je to automaticky brané jako celkový výsledek. Když je to v některé oblasti úplný propadák, tedy jde o známku horší než 4,5, pak je to opět bráno jako celkový výsledek.

 

Vlastnosti pneumatik na suchu se opět měřily na zkušební dráze v Itálii, mokrý testovací okruh má ADAC v Německu. Kilometrový nájezd pak inspektoři porovnali při již tradiční jízdě v konvoji se stejnými auty. Právě kilometrový nájezd však vzbuzuje rok co rok značné rozepře. V detailních výsledcích dohledáte, že rozdíl mezi nejhorší a nejlepší pneumatikou je neuvěřitelných 30 500 km, jenže tady je důležité zmínit, že testovací jízda je výrazně kratší a opotřebení pneumatik se pak dopočítává, takže jde o teoretický údaj. A praxe ukazuje, že realita může být jiná, protože některé pneumatiky mají míru opotřebení pořád stejnou, jiné se pak mění časem. A rozdílné může být i chování pneumatik po ujetí určité porce kilometrů.

 

205/55 R16 – vítězství českého výrobku

 

Jeden z nejčastějších rozměrů nejen na českých silnicích. Pneumatiky o této velikosti najdete na základních modelech Škody Octavia, ale jezdí je většina aut střední a nižší střední třídy, dost možná je máte na autě i vy. Podle výsledků ADAC mají hned tři pneumatiky dobré hodnocení a odborníci je tedy doporučují. Platí, že v celkovém hodnocení jsou známky 0,6 až 1,5 považovány za velice dobré, 1,6 až 2,5 za dobré, hodnocení 2,6 až 3,5 je považované za dostatečné. Před pneumatikami s hodnocením 4,6 až 5,5 odborníci vysloveně varují a označují je za nevhodné.

 

Vítězem testu se stala pneumatika Continental PremiumContact 6 vyráběná v Otrokovicích. Obstála v každém z kritérií, odborníci si stěžovali jen na vyšší hlučnost. Stejný výsledek v celkovém hodnocení získala i pneumatika Semperit Speed-Life 3, která má sice horší hodnocení při jízdě na mokru, ale lepší výsledky ve spotřebě. A taky je o pár stokorun levnější.

Třetí místo, ale pořád hodnocení „doporučujeme“, pak patří obutí Bridgestone Turanza T005. To je sice nejhlučnější, ale taky má nejlepší výsledky v testu spotřeby.

Zbytek pneumatik je pak považován za uspokojivý, jen pneumatiky značky King se známkou 3,6 propadly do hodnocení dostatečné a ADAC je spíš nedoporučuje.

 

 

Bezpečně na všech sedadlech

Jak může uškodit telefon v kapse u košile? Kdo a proč by měl v autě sedět na pravém zadním sedadle? Také odpovědi na tyto otázky pomohou jezdit bezpečněji! Číst více


Nepropásněte naše slevové akce a novinky

Zadejte Váš e-mail, klikněte na Odebírat a my Vám pravidelně zašleme výběr toho nejzajímavějšího ze světa ŠKODA Originálních náhradních dílů.